Ważne! Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
MY-Kształciuchy Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
[PORADNIK]Jak napisać CV ?
Autor Wiadomość
cyklop28 



Piwa: 66/17
Wysłany: 2009-07-01, 23:42   [PORADNIK]Jak napisać CV ?

Jak napisać CV ?

Przedstawiamy kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne przy pisaniu Curriculum Vitae.
Informacje, które w CV należy zamieścić:
1. Dane pozwalające na łatwe i bezpośrednie skontaktowanie się z osobą poszukującą pracy, tzn. imię i nazwisko, aktualny adres, numer telefonu.
2. Informacje odnośnie wykształcenia, posiadanych kwalifikacji i umiejętności praktycznych:
 pisząc o wykształceniu warto uwzględnić szkoły wyższe i średnie. Należy podać datę rozpoczęcia i ukończenia nauki, pełną nazwę szkoły, uzyskane wykształcenie;
 udokumentowane uczestnictwo w specjalistycznych kursach i szkoleniach (warto podać nazwę firmy organizującej, czas trwania i nabyte umiejętności);
 bardzo poszukiwaną informacją przez pracodawców jest poziom znajomości języków obcych i zakres umiejętności obsługi komputera;
Pisząc o wykształceniu czy szkoleniach należy zacząć od najbardziej aktualnych.
3. Doświadczenie zawodowe.
Prezentację doświadczenia zawodowego również należy zacząć od ostatniego miejsca pracy.

Informacje te powinny uwzględniać
 datę rozpoczęcia i zakończenia pracy
 pełną nazwę firmy
 nazwę zajmowanego stanowiska (możliwe jest tutaj uwzględnienie ogólnego zakresu obowiązków).

4. Po tych merytorycznych informacjach można w CV zamieścić kilka słów o osobistych zainteresowaniach.
Przygotowując CV należy pamiętać, że ważne jest nie tylko to CO się prezentuje, ale również JAK się to robi. Informacje muszą być rzetelne i zwięzłe, a ich forma jasna i czytelna. Standardem jest obecnie przygotowanie CV na komputerze. Nie powinno być dłuższe niż dwie strony.

Niedopuszczalne jest podawanie fałszywych informacji lub takich, które mogą wprowadzić pracodawcę w błąd.

CV ma zachęcić pracodawcę do spotkania, ale nie powinno budować fałszywego obrazu kandydata. Wymaganym uzupełnieniem CV jest często list motywacyjny. Przygotowując go warto pamiętać o trzech częściach, które powinien zawierać. Mają one odpowiedzieć na następujące pytania:
 kim jesteś?
 w jakiej sprawie piszesz?
 co cię upoważnia, by starać się o wymienione stanowisko (wykształcenie, doświadczenie, zainteresowania?)

Forma listu motywacyjnego jest dużo bardziej swobodna niż CV, jednak powinien być on próbką umiejętności precyzyjnego formułowania swoich myśli. Tekst nie powinien przekraczać jednej strony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandred created by spleen & Programosy modified v0.4 by warna